De dirigent    Dirk Vermeir

Dirk Vermeir begon zijn muzikale studies aan de Academie van zijn geboortestad Dendermonde. Hij vervolgde zijn studies aan het Lemmens-instituut in Leuven en aan het Conservatorium van Gent. Hij behaalde Eerste Prijzen notenleer, muziekpedagogie, kamermuziek, harmonie, contrapunt, fuga, het Laureaatsdiploma voor piano, en later ook het Meesterdiploma piano.
Na zijn studies was hij leraar aan de academies van Lede, Wetteren en Dendermonde (piano, kamermuziek, koor en vocaal ensemble, harmonie), het Lemmens-instituut en  het conservatorium van Gent (harmonie, praktische harmonie en didactiek).
Sinds 1989 is Dirk Vermeir directeur aan de Academie voor Woord, Muziek en Dans in Lebbeke.
Als klavierspeler (piano, klavecimbel, harmonium, keyboard, positieforgel) en dirigent verzorgde hij tal van concerten op festivals in binnen- en buitenland, werkte mee aan televisie-, radio-, en CD-opnamen en gaf zomercursussen voor ensembles in Duitsland, Frankrijk en Engeland.
Op zijn programma vinden we diverse stijlen: oude muziek, klassiek, gospel, close harmony, musical, volksmuziek en improvisaties.
Hij werkte samen met heel wat koren, solisten en ensembles, waaronder Men's Voices,
Flanders Baroque Consort and Players, White'n Black, European Intervoices Choir, Canta Murceka enz.
Als voorzitter en dirigent heeft hij leiding van het Gymel Ensemble, dat zich op de koorwedstrijd in 2008 klasseerde in uitmuntendheid.
Sinds begin 2020 dirigeert hij ook ons koor
 Designed by beesign.com